سفارش تبلیغ
تبلیغات در پارسی بلاگ

ستمگران بزودی خواهند دانست چه سرانجامی دارند

ستمگران بزودی خواهند دانست چه سرانجامی دارند

 

ابراهیم بن محمد طاهری گوید: متوکل عباسی نوعی دمل درآورد و نزدیک بود در اثر آن بمیرد. کسی هم جرئت نداشت آهنی به بدن او رساند (و زخمش را عمل کند).

فتح بن خاقان (وزیر و نویسنده ترک متوکل) به متوکل گفت: ‌ای کاش نزد این مرد (امام هادی علیه السلام) می‌فرستادی، زیرا حتما او راه معالجه‌ای برای رفع مرض تو می‌داند.
متوکل شخصی را نزد حضرت فرستاد و او مرضش را به حضرت توضیح داد. پیغام آورنده برگشت و گفت: دستور داد، روغن خالص گوسفندی را یا گلاب مخلوط کنند و روی زخم گذارند. چون این معالجه را به آنها خبر دادند، مسخره کردند.
فتح گفت: بخدا که او نسبت به آنچه فرموده داناتر است... چنانکه فرموده بود، عمل کردند و روی دمل گذاردند. متوکل را خواب ربود و آرام گرفت. سپس سرباز کرد و هر چرک و خون داشت، بیرون آمد.

متوکل چون از بستر مرض برخاست، بطحائی علوی نزد متوکل بدگویی کرد که برای امام هادی پول و اسلحه می‌فرستند. متوکل به دربانش به نام سعید گفت: شبانه بر او حمله کن، و هر چه پول و اسلحه نزدش بود، بردار و نزد من بیاور.

سعید دربان به من گفت: شبانه به منزل حضرت رفتم و با نردبانی که همراه داشتم به پشت بام بالا رفتم، آنگاه چون چند پله پائین آمدم، در اثر تاریکی ندانستم چگونه به خانه وارد شوم. ناگاه مرا صدا زد که ای سعید! همانجا باش تا برایت چراغ آورند. اندکی بعد چراغ آوردند. من پائین آمدم. حضرت را دیدم لباسی پشمی پوشیده و جانمازی حصیری در برابر اوست، یقین کردم نماز می‌خواند. به من فرمود: اتاق‌ها در اختیار تو. من وارد شدم و بررسی کردم و هیچ نیافتم. در اتاق خود حضرت، کیسه پولی با مُهر مادر متوکل بود و کیسه سربمهر دیگری، به من فرمود: جانماز را هم بازرسی کن. چون آن را بلند کردم، شمشیری ساده و در غلاف، در زیر آن بود، آنها را برداشتم و نزد متوکل رفتم، چون نگاهش به مُهر مادرش افتاد که روی کیسه پول بود، دنبال مادرش فرستاد، او نزد متوکل آمد. مادر متوکل به او گفت: هنگامی که بیمار بودی و از بهبودیت ناامید شدم، نذر کردم، اگر خوب شدی از مال خود ده هزار دینار خدمت او فرستم، چون بهبودی یافتی، پولها را نزدش فرستادم و این هم مُهر من است بر روی کیسه. متوکل کیسه دیگر را گشود، در آن هم چهار صد دینار بود، سپس کیسه پول دیگری بآنها اضافه کرد و به سعید دستور داد که همه را خدمت حضرت ببرد. سعید کیسه‌ها را با شمشیر خدمت حضرت برد و عرض کرد: آقای من! این مأموریت بر من ناگوار آمد.
امام هادی در پاسخ این ماموری که - مانند بسیاری از کارگزاران حکومتهای ظالم اما بظاهر مسلمان - خود را معذور می‌پنداشت، آیه آخر سوره شعراء را فرمودند: « ستمگران بزودی خواهند دانست که چه سرانجامی دارند »




تاریخ : سه شنبه 91/4/20 | 10:49 صبح | نویسنده : حسن پور | نظر

حب علی ایمان و بغضه کفر

حب علی ایمان و بغضه کفر

علامه امینی در صفحه 322 جلد 4 کتاب شریف الغدیر به این نکته مسلم نزد شیعه اشاره کرده که «جز زنازاده، کسی نسبت به علی علیه‌السلام بغض ندارد»

ایشان در ادامه 12 حدیث برای نمونه از علمای اهل تسنن نقل می‌کند که آنها هم این مضمون را روایت کرده‌اند و نقل فرموده که این بزرگان اهل‌تسنن عملا هم در زندگی خود از این روش برای تشخیص انتساب فرزند به خودشان استفاده می‌کرده‌اند!

برای یک انسان ناپاک‌زاده که بغض امیرالمومنین را دارد، چه راهی برای ابراز بغضش بهتر از این است که امثال خودش را زیاد کند؟!

و برای زیاد کردن ناپاک‌زادگانی امثال خودش، چه راهی بهتر از این است که راه حلال را ببندد و فیلتر کند؟ راهی که مانع رابطه نامشروع جوانان می‌شود.

لولا نهیه عنها ما زنى إلا شقی


اگر از متعه نهی نمی‌کرد، جز انسان بدبخت کسی دچار رابطه نامشروع نمی‌شد.




تاریخ : سه شنبه 91/4/20 | 10:40 صبح | نویسنده : حسن پور | نظر

آمریکا مواد غذایی دنیا را تحت تسلط خود در می آورد

   
با نابودی کشاورزی سنتی کشورها
آمریکا مواد غذایی دنیا را تحت تسلط خود در می آورد
مونسانتو نام شرکتی آمریکایی است که دستور دارد از طریق کنترل دانه، تولیدات جهانی مواد غذایی را تحت تسلط خود در آورد.
به گزارش فارس، پایگاه تحلیلی «فورث مدیا» در گزارشی اعلام کرد که آمریکا از طریق شرکت های خود درصدد فروش دانه های اصلاح شده ژنتیکی به کشورهای آسیایی است. براساس این گزارش، مونسانتو یک شرکت معمولی فروش دانه نیست. به این شرکت دستور داده شده است که از طریق کنترل دانه، تولیدات جهانی مواد غذایی را تحت تسلط خود درآورد. این شرکت موظف است همه سازمان های مواد غذایی طبیعی را آلوده کند و همچنین همه سنت های کشاورزی در جنوب آسیا را نابود سازد.

دانه های اصلاح شده ژنتیکی تبدیل به سلاح های کشتار جمعی شده اند. مقامات دولتی به منظور «توسعه کشاورزی» به وسیله مهندسی ژنتیک «آژانس توسعه بین المللی آمریکا» و شرکت مونسانتو را دعوت به همکاری کرده اند و با این جهالت خود باعث نابودی دام ها و انسان های کشور خود خواهند شد. آلودگی که به اکوسیستم کشورها وارد شده است برای همیشه باقی خواهد ماند.
البته مردم از این مسئله آگاه نیستند که دانه های اصلاح شده ژنتیکی برای آمریکا ارزش نظامی دارد: این دانه ها نه باعث افزایش محصول می شود، نه ارزش غذایی مواد را بالا می برد و نه هزینه تولید را برای کشاورزان کاهش می دهد. ایده کنترل ژنی و مشتقات آن کاربردهای نظامی دارد و به طراحان دولت آمریکا کمک نموده است تا راهبردهای نظامی متفاوتی را به کار گیرند. مونسانتو گروهی از مشاوران را استخدام کرده است تا بر روی راهبرد کنترل مواد غذایی دنیا به بحث و بررسی بپردازند و به آن ها گفته شده است که تنها با تحت کنترل درآوردن قوانین دولتی می توانند موفق شوند. مدیران مونسانتو آگاه بودند که می توانند همه جوانب تصمیم گیری ها را در دست بگیرند چراکه از حمایت دولت آمریکا برخوردار هستند.
به عنوان مثال، همان طور که مقررات مربوط به کاشت دانه را در آمریکا تحت کنترل خود درآوردند، توانستند بر روی قوانین کشور هند مسلط شوند و تقریبا قوانین کشورهای اروپایی را در دست گرفتند. فرماندهان نظامی آمریکا دقیقا پس از اشغال عراق دستور دادند که کشاورزان عراقی فقط دانه های مونسانتو را در مزارع خود بکارند.
مونسانتو یک شرکت معمولی فروش دانه نیست. این شرکت موظف است همه سازمان های مواد غذایی طبیعی را آلوده کند و همچنین همه رسوم بهداشتی در جنوب آسیا را نابود سازد.
نقش اصلی «آژانس توسعه بین المللی» نفوذ به ساختار اجتماعی، اقتصادی کشورها است تا همانند موریانه یکپارچگی ملی جوامع را از درون نابود سازد و استقلال کشورها را تضعیف کند. زمانی که این آژانس با شکست مواجه می شود، حمله ارتش نظامی آمریکا آغاز می گردد.
شرکت مونسانتو در قبال فروش مواد شیمیایی سرطان زای «بی فنیل چند کلری»، که عامل نارنجی نامیده می شود و در سرتاسر ویتنام پخش گردید، مسئول است. این شرکت برای فروش ترکیبات «گلیفسات» که در دانه های اصلاح شده ژنتیکی به کار می روند مقصر است. دکتر «دان هابر»، در گفت وگویی با دکتر «مرکولا» اظهار داشت که ترکیبات «گلیفسات» باعث ازبین رفتن مواد مورد نیاز گیاهان در خاک می شود. این ترکیبات باعث می شوند که مواد غذایی بسیاری از خواص خود را از دست دهند و در نتیجه سطح سلامت مواد غذایی کاهش خواهد یافت. این ترکیبات همچنین گیاهان را در برابر بیماری ها و آفت ها آسیب پذیرتر می کنند.

منبع: روزنامه کیهان - 25 خرداد – صفحه 15
 




تاریخ : سه شنبه 91/4/13 | 7:54 عصر | نویسنده : حسن پور | نظر

فلوراید یک ماده شیمیایی خطرناک برای انسان و طبیعت

   
فلوراید یک ماده شیمیایی است که برای استفاده در ساخت سوخت هسته ای و گاز سارن استفاده می شود. گفته می‌شود مصرف کمتر از 1 میلی گرم در روز حمایت از کرم خوردگی از دندان است. روزی 4 میلی گرم ریسک فلوروس دندانی است.
مصرف 10 الی 40 میلی گرم در روز باعث فلوروز اسکلت می شود. روزی 100 میلی گرم باعث جلوگیری از رشد می شود. روزی 125 میلی گرم کلیه ها را از کار می اندازد. روزی 200 الی 500 میلی گرم باعث مرگ می شود.
فلوراید از نظر پزشکی هیچ سودی ندارد اما آدمها را سر به راه می کند. در اردوگاههای کار اجباری جنگ جهانی دوم استفاده می شد. گشتاپو(ارتش آلمان نازی) فلوراید را به خورد زندانی ها می داد نه برای مراقبت از دندان های آنها بلکه دانشمندان آلمانی فهمیده بودند که باعث نازایی و سر به راه شدن افراد می شد. بعد از دومین جنگ جهانی دولت آمریکا فشار آورد برای اینکه در آب فلوراید بریزید در یک سری از این اسناد محرمانه که در می سال 2001 یافته شدند نوشته است که فلوئور ماده شیمیایی اصلی برای ساخت بمب اتم بوده است. میلیون ها تن فلوئور برای ساخت و غنی سازی اورانیوم و پلوتونیوم برای ساخت سلاح هسته ای در دوره جنگ سرد استفاده شده است. خیلی زود دانشمندان فهمیدند که فلوئور یک خطر شیمیایی حتمی برای سلامتی است. هم برای کارگرها و هم برای همسایگان مراکز غنی سازی هسته‌ای.
اولین شکایت ها علیه بمب اتم به دلیل پرتوهای رادیواکتیو نبود بلکه برای خساراتی بوده که فلوراید وارد کرده بود. در همان زمان دانشمندان بمب اتم مدارک جعلی آماده کردند که در آن توضیح می دادند که فلوراید در دوزهای کوچک برای انسان خطری ندارد. دانشمندان بمب اتم در آب فلوراید ریختند در شهر نیوبرگ در ایالت نیویورک در سال 1945 الی 1956 به نام Program F از شهروندان نمونه خون گرفتند. در اسناد اصلی که سانسور شده بودند نشان می دادند که در سال 1948 دانشمندان Program F کشف کرده بودند که فلوئور برای سلامتی بسیار خطرناک است. اما این کشف به دلیل مصلحت ملی سانسور شد. مشابه همین مشکلات در کانادا وجود دارد. وقتی در آب شهر فلوئور ریختند مردم اعتراض کردند که فلوئور را نمی شود در طبیعت ریخت زیرا اثبات شده است که برای طبیعت خطرناک است. مرجع:(به زبان فرانسه)

 

http://Novusordoseclorum.discutforum.com/t5183-nouvelles-precisio

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




تاریخ : سه شنبه 91/4/13 | 7:10 عصر | نویسنده : حسن پور | نظر

نقش گردو در درمان التهاب و تورم روده اعور(آپاندیس)

نقش گردو در درمان التهاب و تورم روده اعور(آپاندیس)
در بخش انتهای روده کوچک و ابتدای روده بزرگ عضوی وجود دارد که حکما آن را روده اعور یا روده یک چشم نامیده اند. التهاب و تورم این عضو یکی از بیماریهای شایع در عصر حاضر است. به طوری که آمار نشان می دهد حدود شش درصد از افراد جامعه به التهاب و تورم این عضو (آپاندیسیت) مبتلایند. مقاله حاضر بیانگر آرای حکمای مکتب طب ایرانی درباره این موضوع است.
در ابتدا لازم است با اسامی روده های شش گانه در مکتب طب ایرانی آشنا شوید. در این مکتب پزشکی، روده ها را به دو دسته کلی، امعای علیا و امعای سفلی تقسیم کرده اند. امعای علیا شامل:
روده بوّاب یا اثنی عشر فوقانی که بلافاصله بعد از انتهای معده (باب المعده) شروع می شود.
روده صائم، این روده به خاطر آن که مدت زمانِ خالی ماندنش بیشتر از مدت زمانِ پر بودنش از غذاست، به این نام موسوم شده است.
روده دقیق یا روده لفایفی که پس از روده صائم قرار دارد، بخش نهایی امعای علیا را تشکیل می دهد، غذا در این روده بیش از سایر روده ها توقف دارد به دو دلیل:
جذب مائیت کشکاب معدی به کبد از طریق رگ هایی به نام ماساریقا.
پیشگیری از گرسنه شدن متواتر و نابه هنگام فرد.
روده های سفلی به این شرح اند:
روده اَعوَر که به معنی یک چشم است زیرا این روده فقط یک ورودی دارد و همین یک ورودی راه خروج مواد داخل شده نیز هست.
روده قولون که درازترین روده به شمار می رود و به خاطر ایجاد بیماری قولنج به این اسم موسوم شده است.
روده مستقیم که به روده اثنی عشری تحتانی مشهور است. این روده از یک طرف به انتهای روده قولون و از سوی دیگر   به ابتدای عضله شَرَج متصل است و بخش نهایی امعالی سفلی را تشکیل می دهد.
به عقیده حکما، حرارت غریزی یا همان انرژی حیاتی که وجودش موجب ادامه حیات هر جانداری است، در هر اندام و به خصوص در معده به کمک قوه هاضمه بر روی مواد خوراکی اثر گذارده و آنها را به ماده ای تبدیل می کند که به آن کیلوس یا کشکاب معدی می گویند. این کشکاب به مرور وارد روده ها شده و هر یک از روده های شش گانه، به مقتضای وظیفه ای که دارند بر آن چیزی می افزایند یا از آن چیزی می کاهند. به این ترتیب رفته رفته در شکل و قوام و ترکیبات کشکاب معدی تغییراتی حاصل می شود و در نهایت واجب الدفع می شود.
روده ها در یک عمل با هم اشتراک دارند و آن، راندن تفاله غذا و مواد خوراکی به خارج بدن است. از این وظیفه که بگذریم هر یک از آنها دارای وظایف ویژه ای هستند که برای آن خلق شده اند. از میان امعای شش گانه به شرح وظایف روده اعور می پردازم تا علت خلق این روده - که طی چند قرن اخیر که جهان پزشکی تغییر مسیر داد و این روده را یکی از خطاهای خلقت قلمداد کرد و جراحان هم به سرعت نسبت به اخراج آن اقدام عاجل مبذول می فرمودند – روشن شود.
نقش روده اعور در دستگاه گوارش
همان طور که می دانید دستگاه گوارش یکی از مهمترین ارگان های بدن است. شکم نیز محتوی اجزای این دستگاه است. روده ها، بخش حجیمی از دستگاه گوارش را به خود اختصاص می دهند که در این میان روده اعور بخش بسیار کوچک و تقریباً ناچیزی از این دستگاه حجیم است. همین اندام کوچک کاری بس بزرگ را در دستگاه گوارش انجام می دهد.
در جلد اول کتاب خلاصه الحکمه – که به کوشش دوست ارجمندم آقای اسماعیل ناظم تصحیح شده است – مرحوم حکیم محمد حسین عقیلی خراسانی در رابطه با این روده و خواص و وظایف آن چنین می نویسد:
«اول را اعور نامند: به فتح اول و سکون عین مهمله و فتح واو راء مهمله در آخر، یعنی «یک چشم»؛ به جهت آن که آن را یک منفذ بیش نیست برای مدخل و مخرج هر دو. ]این روده[، به منزله کیسه ای است که آن چه در آن وارد گردد، به طریق قهقری باز از همان مخرج مندفع گردد. و فایده اعوریت آن، آن است که: به مثابه خزانه باشد برای ثفل و بدین جهت محفوظ ماند از سُدّه و قولنج و نیز جهت آن که احتیاج به تبرّز و دفع قضاء حاجت هر وقت نشود. و نسبت این روده به روده های غلاظ دیگر، نسبت معده است به امعاء. و هضم در این روده زیاده از روده های دیگر است؛ جهت استفاده حرارت هاضمه از کبد و لهذا میل به طرف راست بیشتر دارد و به طرف پشت کمتر.
و هیچ رباطی به این مرتبط نیست و از این جهت متحرک و منتقل می باشد. و «فتق» بیشتر در این واقع می گردد و «کیس خصیه» در این فرود می آید.
و نیز فایده دیگر اعوریت آن، آن است تا به سبب لبث فضله در آن دیدان به هم رسد و فایده به هم رسیدن دیدان در آن دفع اکثر امراض عفنی است بدان – مانند تولید حشرات و هوام در هوا و زمین – تا آن که بدان ها دفع فضول و سمیت هوا گردد و به مردم اذیّت نرساند، ولیکن به شرط آن که کم و کوچک باشند و الّا کثرتِ عدد و بزرگی آن ها خود مرض است و باعث ایذای سایر اعضای مردم است. و لهذا کم کسی خواهد بود که روده او خالی از دیدان باشد و لیکن تا کم و کوچک است مرض نیست. و چون بسیار بزرگ شد، مرض باشد و از هر یک طرف، این متصل به دقیق است و طرف دیگر متصل به روده بعد از آن.»
توضیح یک اصطلاح
در مکتب طب ایرانی، «حرارت غریبه» به حرارتی گفته می شود که از فعالیت اجسام غریبه به وجود می آید. این اجسام غریبه که شاید معادل کلمه میکروارگانیزم های امروزین باشد، هنگامی که حرارت غریزی در اندامی یا دستگاهی از ارگان های بدن ضعیف شود یا نابود گردد (مانند موت عضو یا موت کامل)، زمینه فعالیت را مناسب می یابند و به فعالیت می پردازند. از آنجا که این فعالیت ها متضاد فعالیت های طبیعی بدن است اسباب ضرر به افعال طبیعی بدن می شوند و فرد را بیمار می کنند یا زمینه بیماری را فراهم می نمایند. بسیاری از مواقع این اجسام غریبه از طریق هوا و مواد خوردنی یا نوشیدنی سبب بروز عفونت شده و تب های عفونی یا بیماری های عفونی را بوجود می آورند. همه روزه بسیاری از این اجسام غریبه وارد بدن افراد می شوند ولی به سبب فعال بودن حرارت غریزی و قوت قوه مدبره بدنیه امکان فعالیت پیدا نمی کنند. تنها زمانی این اجسام فعال می شوند که نیروی دفاعی و مدیریتی بدن ضعیف شود یا بنا به دلایلی غفلت پیدا کند یا مزاج ضعیف شود و قادر به تأمین حرارت معتدل حیاتی اندام یا کل بدن نشود، در این صورت این اجسام یا سوء استفاده از وضعیت به وجود آمده، دست به کار شده و موجب تغییراتی در ارگان های بدن می شوند و بر ضعف مزاج یا ضعف عملکرد اندام ها می افزایند.
عملکرد روده اعور
روده اعور همان گونه که در کلام حکیم سید محمد حسین عقیلی خراسانی بیان شد، به منزله مکانی امن برای پاره ای عملیات مورد نیاز دستگاه گوارش است. این روده به واسطه آن که یک منفذ بیشتر ندارد، هرچه وارد آن می شود به ناچار باید از همان منفذ خارج شود. از طرفی این دخول و خروج فقط یک عمل ساده نیست بلکه هرچه وارد این روده می شود، تحت تأثیر عملکرد آن قرار می گیرد و تغییراتی در آن به وجود می آید. بخشی از عملکرد روده اعور، به عنوان عملیات پیشگیرانه از بیماری هایی همچون سُدَد و قولنج و بخش دیگری از عملیات روده اعور مربوط به تولید مواد مفید برای روده هاست.
حکما عقیده دارند که در روده اعور قوت هضم بسیار بیشتر از سایر روده هاست. این هضم قوی سبب می شود تا برخی از مواد مستعد تبدیل به دیدان شدن را تبدیل به دیدان کند و برای جلوگیری از عفونت به سایر بخش های روده به خصوص قولون بفرستد.
پس یکی از راه های صیانت از سلامتی روده ها و پیشگیری از عفونت یا زمینه پیدایش عفونت، سلامتی روده اعور است که اگر روده اعور به خوبی فعالیت کند، دستیابی به این هدف ممکن می شود.
علل نقص در عملکرد اعور
روده اعور مانند سایر اندام ها دچار عوارض ناشی از عملکرد سایر بخش های بدن می شود. یکی از اسباب اختلال در کارکرد روده اعور نوع کیلوس معدی است. چنانچه غذای مصرف شده متناسب مزاج یا قوه هاضمه فرد نباشد یا از نوع به وجود آورنده سده یعنی مسدد باشد و مصرف این نوع تغذیه تکرار شود، به مرور زمان در روده اعور ایجاد لخته های کوچک کرده و این لخته ها به مرور بزرگتر شده و در نهایت به انسداد دهانه روده اعور منتج می شوند. وقتی دهانه روده اعور بسته شود به علت این که مواد امکان خروج پیدا نمی کنند حرارت غریزی موجود در روده اعور هم اطفاء یافته یا بسیار ضعیف می شود. چنین شرایطی زمینه فعال شدن اجسام غریبه را مهیا می کند. وقتی اجسام غریبه امکان فعالیت یافتند به سرعت مواد لطیف را محترق کرده و با ایجاد ریاح و بخارات ردّی، اسباب عفونت و ورم روده اعور را فراهم می کنند. در صورتی که این وضع ادامه یابد به واسطه حرارت غریبه مرتب بخش لطیف مواد از بین رفته و خشکی بر موادی که سده را به وجود آورده اند غالب تر می شود. این امر سبب می شود منفذ روده اعور هرچه بیشتر بسته شود و مواد محتبس در روده اعور مستعد عفونت بیشتر و به تبع آن حجیم تر شوند. از جانب دیگر قوای اربعه (جاذبه، ماسکه، هاضمه و دافعه) نیروی خود را از دست می دهند و جدار روده اعور مستعد سوراخ شدن یا خرق (پاره شدن) می شود.
علل دیگر مختل کننده عملکرد اَعوَر
از علل دیگر پیدایش نقص در عملکرد روده اعور، ایجاد فشار از خارج بر روده اعور است. چنانچه تغییری در وضعیت روده ها به وجود آید یا به واسطه امری مانند غدد، بر دهانه روده اعور فشار وارد شود، همان حالات ناشی از سّده را به وجود می آورد.
گاهی در اثر ضربه یا سقطه ممکن است برای روده اعور مشکلی به وجود آید و سبب ضعف عملکرد آن شود. زیرا ضربه و سقطه موجب تنگ شدن مجاری غذارسان به اندام مصدوم شده و به مرور زمان باعث ضعف آن اندام می شود.
اثر گردو بر روده اعور
در میان مواد خوراکی، گردو جزو خوراکی های تقویت کننده روده اعور است. با توجه به این نکته که اکثر مشکلات روده اعور نتیجه ضعیف شدن ناگهانی یا تدریجی آن است، در بخش پیشگیری و درمان همواره باید تقویت روده اعور مدنظر باشد و چون در بسیاری از مواقع، مراحل اولیه بیماری های روده اعور بدون علامت مشخصی است، باید به فکر چاره ای بود که ما را از خطر بیماری های روده اعور حفظ کند. بسیاری از بیماری های شکمی که تحت عنوان بیماری های حاد شکمی قرار دارند، از لحاظ علامت با التهاب و تورم روده اعور مشترک اند. و همین امر سبب شده است تا بسیاری از بیماران به مرحله جراحی و گاهی فوت برسند.
تدابیر حفظ الصحی روده اعور با انتخاب غذای متناسب با دستگاه گوارش فرد شروع می شود. کسانی که می خواهند از درد بیماری های روده اعور در امان بمانند باید در انتخاب غذا دقت کنند. یک غذای مناسب دستگاه هاضمه، علایمی دارد که معمولاً بعد از مصرف آن مشخص می شود. غذای مناسب، غذایی است که بعد از خوردن آن فرد به حالاتی مانند خمودگی، بی حالی، نفخ و قراقر یعنی صدای شکم، یبوست و اسهال، خواب آلودگی و نظایر آن مبتلا نشود. باید بعد از صرف غذا در صورتی که غذا متناسب با قوه هاضمه و مزاج فرد باشد، در وی علایمی مانند نشاط و شادابی، انرژی و قدرت، دفع طبیعی و معتدل القوام، امید به زندگی و خوشحالی و نظایر آن بروز کند.
یکی از راه های تقویت روده اعور که هم به عنوان پیشگیری و هم به عنوان کاردرمانی برای افراد مفید است و بسیار هم کارایی دارد مصرف مربای گردو است.
مربای گردو: در تقویت و درمان روده اعور به وسیله مربای گردو لازم است تا هر فرد در طول ماه 5 روز مربای گردو میل کند. روش مصرف مربای گردو از این قرار است:
هر روز تا پنج روز صبح ناشتا ابتدا دندان ها را با مسواک تمیز کرده سپس با غرغره کردن حلق را پاک سازی می کنند. بعد از انجام این اعمال مقدار پنج عدد از گردوی پرورده در عسل یعنی مربای گردو را یکی یکی در دهان نهاده و به خوبی می جوند و فرو می برند.
دستور تهیه مربای گردو: مربای گردو را به دو روش تهیه می کنند. یک روش تهیه مربای گردو از چغاله گردو است یعنی وقتی که پوست سبز تشکیل شده است ولی پوست خشبی آن هنوز تشکیل نشده باشد و در روش دوم وقتی هر دو پوست گردو تشکیل شده باشند که در این صورت باید مغز گردو را از هر دو پوست جدا کرد.
چگونه گردو را برای مرباشدن آماده کنیم: ابتدا باید تلخی را از گردو گرفت برای این کار باید گردوها  را در ظرف حاوی آب نمک قرار داد و یک روز در میان آب نمک را تجدید کرد. تا زمانی که دیگر در هنگام چشیدن تلخی حس نشود. حال باید گردوها را با یک مشت جو در قدری آب و عسل به قدری جوشاند تا جوها پخته شوند. سپس گردوها را جدا کرده و در ظرفی بچینند و به قدری عسل روی آن بریزند که آن را بپوشاند. هر سه روز یک بار بررسی کنند چنانچه عسل از قوام افتاده باشد روی حرارت ملایم آن را به قوام آورند. باید مراقب باشند عسل به درجه جوش نرسد.
{محمد عبادیانی، درمانگر صفحه 19، سال هشتم، شماره 28 – 29، زمستان 89- بهار 90}
منابع:
1. خلاصه الحکمه
2. مخزن الادویه
3. اکسیر اعظم




تاریخ : سه شنبه 91/4/13 | 12:6 عصر | نویسنده : حسن پور | نظر

  • paper | ریش | ریحان باکس