• وبلاگ : موعود هادي
  • يادداشت : حب علي ايمان و بغضه کفر
  • نظرات : 0 خصوصي ، 1 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    به نام خدا.سلاماز آنجا که برخي ها پوشيه زدن را لباس شهرت تلقي کرده اند ابتدا بايد تعريف کلي لباس شهرت را از نظر فقهي بگويم.
    تعريف لباس شهرت:عبارت از لباسي است که از جهت جنس يارنگ يا نحوه برش ودوخت ومانندآن خلاف شآن و زي پوشنده لباس باشد.
    وقتي مي گويند از نظر جنس يعني آنکه جنس لباس به گونه اي باشد که ديگر مردم زمان آن عصر از اين گونه جنسها نمي پوشند.مثلا کسي لباسي را بپوشد که از جنس طلا، نقره و ديگر چيزها باشد که مردم آنرا براي پوشنده لباس زشت مي شمارند.
    از نظر رنگ هنگامي لباس شهرت مي شود که مثلا شخصي سر تا پا قرمز، زرد، سرخابي وديگر رنگهاي جيغ وزننده بپوشد و در انظار جامعه حضور يابد. يا مثلا کسي که سنش بالا رفته لباسي با رنگ و شکل وشمايل جلب توجه کننده اي بپوشد که چه از نظر شرع وعرف آن رنگ لباس مناسب او نباشد.
    از نظر نحوه برش ودوخت به گونه اي باشد که به قول معروف لباس عجيب وغريبي به نظر آيد وکسي همچين لباسي را براي پوشاندن خويش استفاده نکند.يا طوري باشد که اگر زني آنرا بپوشد شبيه مردان شود وبالعکس.يا کسي در زندگي شهري لباس عشاير وديگر قوميتها ويا لباس مخصوص آيينهاي ديگر را بپوشد که مخالف شان وزي پوشنده لباس باشد.
    آيا پوشيه زدن جنس بخصوصي را دارد؟ آيا رنگ آن موجب معروفيت شخص مي شود؟ آيا نحوه برش ودوخت آن به گونه ايست که عجيب وغريب به نظر آيد؟ آيا پوششي که حضرت زهرا (س) ازآن استفاده مي کردند شان يک زن پاکدامن را پايين مي آورد؟
    بنابراين نتيجه مي گيريم که پوشيه زدن لباس شهرت محسوب نمي شود.به وبلاگ منم حتما سري بزنين.کلي حرف دارم.يا علي ع مددي کن.