سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیرمسئول روزنامه کیهان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز درگیر جنگ نرم تمام عیار است و دشمن تلاش دارد ولایت فقیه را مورد حمله قرار دهد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در پنجمین نشست سراسری بسیج جامعه پزشکی استان های کشور با بیان اینکه با همت امام خمینی(ره) و حضور ایثارگرانه مردم "اسلام ناب" توانست بر کرسی حاکمیت کشورمان بنشیند، اظهار داشت: اسلام ناب به ذات خود ظلم ستیز است و هرگز اسلام ناب به پرخوری مرفهان بی‌درد و ثروت اندوزی مرفهان در کنار فقر محرومان تن نمی‌دهد.

وی تاکید کرد:‌ اسلام یک باور است و مرزهای انقلاب با مرز جغرافیایی منطبق نیست و معتقدم درگیری غرب با اسلام ناب ماهوی است و تا هنگامی که بر اصول ایستادگی کنیم آنها با ما دشمنی دارند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: دشمن کانون های اصلی قدرت در کشورمان را هدف گیری ک رده است و تمام قدرت خود را به این نقطه برده است.

شریعتمداری با بیان اینکه در دوران اصلاحات همه تلاش این بود که قرائت‌های مختلفی از اسلام وجود داشته باشد، اظهار داشت: جدایی دین از سیاست بر دو نوع استوار است. نوع اول به این معنی است که سیاست گذاران از خاستگاه دینی و سیاسی قانون گذاری نکند و بر مبنای دین تصمیم گیری نکنند.

وی ادامه داد: نوع دیگر این است که نقطه تبدیل آموزه‌های دینی از عرصه تئوری به کاربردی دستکاری شود و در آن خلاء ایجاد شود که این کانون مهم ولایت فقیه است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: فوکویاما در فتنه 88 طرحی به نام مهندسی معکوس داشت و معتقد بود که آغاز ماجرا از ولی فقیه است اما شاهد بود که ریچارد هاس بعد از حماسه 9 دی اعلام کرد ک مهندسی معکوس نتیجه عکس خود داشته است.

شریعتمداری بیان داشت: امروز درگیر جنگ نرم تمام عیار هستیم و دشمن سعی دارد ولایت فقیه را مورد حمله قرار دهد که در این عرصه با چند نوع حمله مواجه هستیم.

وی انگاره سازی را یکی از عرصه‌های حمله دشمنان دانست و اظهار داشت: انگاره تصویر غیرواقعی از واقعیت است و مخاطبین انگاره را واقعیت می پندارند و با آن مخالفت می‌کنند.

وی جریان سازی را از دیگر حربه‌های دشمنان در جنگ نرم دانست و اظهار داشت: این جریان‌ها بر روی نقاط حساس کشورمان ساخته می شود و در همین راستا شاهد بودیم در دوران اصلاحات برخی تلاش داشتند لایحه دوقلو بدهند و اختیارات ولی فقیه را کم کنند و در دوران اخیر نیز سی دی ظهور نزدیک است از مصداق همین جریان سازی ها بود که من در همان دوران طی یادداشتی در روزنامه کیهان این موضوع را انتخاباتی عنوان کردم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه امروز نظام اسلامی در اوج قدرت خود در تمامی دوران قرار دارد اظهار داشت: تحولات اخیر نشان دهنده اوج قدرت نظام اسلامی است چرا که این انقلاب‌ها به سه ویژگی اسلامی بودن، ضد آمریکایی و صهیونیستی بودن و مردمی بودن استوار است که تمامی آن از شاخصه‌های انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی بیشتری تلاش دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی شکل گرفته است اما معتقدم خطر بیرونی و حمله بسیار اندک است و دشمن تلاش دارد از نیروهای داخلی استفاده کند و در همین راستا باید مراقب میانجی‌ها بود.

شریعتمداری به نیروهای میانجی اشاره کرد و تاکید کرد:‌ میانجی در میان مردم به عنوان کسی که قبلاً‌ در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت داشته مورد قبول است اما به برای افرادی که به هر علتی از راه اصلی انقلاب فاصله گرفته‌اند مورد قبول مردم نیست و لذا باید مراقب میانجی‌ها بود.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/55787/%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%81%D9%88%DA%A9%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%8788





تاریخ : شنبه 90/8/14 | 12:45 عصر | نویسنده : حسن پور | نظرات ()
شیعه به روایت فوکویاما
در سال 1986 یعنی در اوج پیروزی های رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت علیه استکبار جهانی ، فرانسیس فوکویاما در کنفرانسی در اورشلیم تحت عنوان " بازنشناسی هویت شیعه " که توسط صهیونیستها برگزار شد ، گفت  شیعه پرنده ایست که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست ، پرنده ای که دو بال دارد ، یک بال سبز و یک بال سرخ ، بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالتخواهی اوست ، چون شیعه در انتظار عدالت به سر میبرد،  امیدوار است و انسان امیدوار هم شکست ناپذیر است .
او همچنین گفت : نمی توانید انسانی را تسخیر کنید که مدعی است کسی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور ، دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد . شیعه با این دو بال ، افق پروازش خیلی بالاست و تیرهای زهر آگین سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی و .... به آن نمی رسد.
از نظر فوکویاما شیعه بعد سوم هم دارد که بسیار مهم است . این پرنده ،  زرهی به نام ولایت پذیری بر تن دارد . در بین کلیه مذاهب اسلامی ، شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت فقهی است . یعنی فقیه می تواند ولایت داشته باشد . این نگاه ، برتر از نظریه نخبگان افلاطون است .

شاید این استدلال های قوی را از نظریه پردازان شیعه هم کم شنیده باشیم که فوکویاما به عنوان یکی از معماران نظریه های دنیای نو به زبان می آورد .






تاریخ : شنبه 90/8/14 | 10:8 صبح | نویسنده : حسن پور | نظرات ()

  31. برای رفع درد سینه یا سرفه خشک سر انار را سوراخ کرده سپس روغن بادام شیرین داخل آن ریخته و روی آتش بگذارند تا روغن جذب شود آن‌گاه بخورند بسیار خوب است.

32. انار ترش نیروی جنسی را کاهش می‌دهد.

33. عصارة گل انار و گلاب برای ورم چشم مفید است. بصورت ضماد با احتیاط مصرف شود.

34. گل انار با آب بارهنگ برای زخمهای آلات تناسلی آقایان مفید است. گل انار + عرق بید + عرق بیدمشک + عرق کاسنی + بارهنگ سپس زخم را بشویید.

35. به جای گل ما می‌توانیم از پی سفید داخل انار استفاده کنیم. (مورد شماره 34)

36. کسانی که می‌خواهند نوزادی زیبا داشته باشند در دوران حاملگی در فواصل غذا و ظهر و شب انار بخورند.

37. خوردن انار مستی را رفع می‌کند.

38. انار جهت صفرا و تب صفراوی مفید است. قبل از غذا میل شود.

39. بهترین موقع خوردن انار صبح ناشتا با کمی گلپر است.

40. جوشاندة گل انار درمان کنندة پیوره و خون ریزی لثه می‌باشد.

41. پودر پوست انار برای التیام زخمهای کهنه مفید است.

42. کسانی که مزاج گرم دارند انار ترش برای آن‌ها مفید است.

43. اگر انار با دانه خورده شود از صدا کردن شکم جلوگیری می‌کند.

44. امام صادق (ع) می‌فرمایند: بخورید انار را با پرده‌های وسط آن تا معده را صیقل دهد و هوش را زیاد کند.

45. حضرت علی (ع) می‌فرمایند: به کودکان خود انار دهید تا زود‌تر به سخن آیند.

46 کسانی که بیماری قند دارند از انار استفاده کنند.

47. اگر آب انار را با شکر و نشاسته و صمغ عربی و روغن بادام بجوشانیم و نیم گرم میل شود باز کنندة ادرار و تقویت کنندة دستگاه ادرار و مثانه است.

48. انار دفع کنندة مضرات دخانیات می‌باشد.

49. اگر انار را با پوست و دانه به طور سالم بپزند و سپس کوبیدة آن را در محل خارش بگذارند خارش را برطرف می‌کند.

50. اشخاصی که دارای طبع سرد و‌تر هستند بعد از خوردن انار کمی زنجبیل با نبات بخورند.






تاریخ : دوشنبه 90/8/9 | 6:11 عصر | نویسنده : حسن پور | نظرات ()

  50 خاصیت میوه معروف پاییزی

خداوند متعال در هر فصلی میوه‌های متناسب با آن فصل را آفرید تا آدمی بر اساس نیازهای جسمی خود از میوه‌ها استفاده کند. محققان طب قرآنی بر این عقیده‌اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می‌نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه‌های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می‌شوند. همچنین پزشکان و متخصصان تغذیه خواص انار را به 50 مورد تقسیم کرده‌اند:

1. پوست و ریشة انار ضدکرم

2. انار معتدل، مقوی، ملین، ادار آور و ضد تشنگی

3. اگر بعد از غذا انار شیرین خورده شود رنگ چهره زیبا و غذا آسان هضم می‌شود.

4 کسانی که لاغر هستند خوردن انار برای آن‌ها مفید است البته نوع شیرین آن

5 انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفید است، یک ساعت قبل یا بعد از غذا میل شود.

6 انار شیرین سرفه را تسکین می‌دهد و صدا را باز می‌کند (برای کسانی که آواز می‌خوانند)

7. انار شیرین خارشهای بدن را تسکین می‌دهد.

8.  طبع انار ترش سرد است.

9.  مقوی معده و کبد است، البته انار شیرین

10. کسانی که زخم معده دارند انار ترش ممنوع است. به طور کلی زیاده‌روی در مصرف انار ترش امکان به وجود آمدن زخم معده را دارد.

11.  جهت درمان زخمهای دهان روزی چندبار آب انار ترش را در دهان نگه داشته و مزمزه نمایید.

12.  جهت درمان زخم داخل بینی یا گوشت اضافی روی زخم‌ها آب انار ترش را بجوشانید تا غلیظ شود، سپس با عسل مخلوط نمایید و بر روی آن‌ها بمالید.

13. رب انار مقوی بدن و چاق کننده است.

14. رب انار یبوست می‌آورد.

15. خوردن انار غم و اندوه را از بین می‌برد.

16. کسانی که میل به خوردن خاک و چیزی دیگر دارند با خوردن رب انار از بین می‌رود.

17. خانمهای حامله اگر در دوران حاملگی رب انار بخورند ویار آن‌ها از بین می‌رود.

18. برای از بین بردن ترشحات سادة زنانگی از دمکردة گل انار روزی 2 استکان استفاده شود. 5 گرم گل خشک در 200 سی‌سی آب جوش 20 دقیقه دم کرده، بنوشید.

19. برای کسانی که خروج مقعد دارند پوست انار خشک یا تازه را در آب بجوشانند صاف کرده و بعد از هر بار اجابت مزاج در داخل آب نیمگرم یا سرد آن بنشینند. برای کسانی که بواسیر دارند این عمل مفید است.

20. کسانی که کرم دارند حدود سه یا چهار گرم پوست انار را با یک لیوان آب گرم میل نمایند. بهتر است یبوست نداشته باشند اگر چنانچه یبوست دارند یک روز قبل از خوردن پودر پوست انار مسهل یا سوپ‌های ملایم بخورند و 2 ساعت بعد از خوردن پودر پوست انار مقداری سوپ میل شود.

21. کسانی که کم خون هستند یا احساس خستگی زیاد می‌کنند از دم کرده یا جوشاندة برگ انار به عنوان چای استفاده (10 گرم در 250 سی‌سی آب) کنند.

22 دم کردة برگ انار می‌گرن را برطرف می‌نماید. 5 عصر و آخر شب یک لیوان میل شود. 5 گرم گل انار در یک لیوان آب جوش دم کرده.

23. برای درمان کرم کدو بین 60 تا 90 گرم پوست خشک کردة ریشه با ساقة انار را در 2 لیوان آب به مدت 2 شبانه روز خیس کرده سپس با حرارت ملایم آن را جوشانده تا آب به یک لیوان برسد، سپس صاف نموده در 2 یا 3 نوبت با کمی عسل مخلوط کرده میل شود. بعد از آن بیمار هنگام اجابت مزاج بر روی یک ظرف آب نیم گرم بنشیند تا کاملاً کرم کدو که همانا سر آن می‌باشد دفع گردد زیرا اگر سر آن باقی بماند مجدداً رشد می‌نماید. اما برای از بین بردن کرم کدو داروهای شیمیایی البته زیر نظر پزشک بهتر است.

24. در موقع خوردن جوشانده پوست انار از خوردن روغن کرچک خودداری شود. زیرا ممکن است ایجاد مسمومیت نماید.

25. جوشاندة پوست انار جهت ترشحات سفید خانم‌ها مفید است.

26. از ترکیب گلهای له شدة انار با روغن کنجد برای سوختگی استفاده می‌شود.

27. طبع انار سرد و‌ تر است.

28. پوست آن سرد و خشک است.

29. انار شیرین طبیعت سرد، معتدل و کمی‌تر دارد.

30. انار تولید کنندة اخلاط صالح است. همانا دو گونه خلط وجود دارد یکی مفید و دیگر غیر مفید که انار تولید کننده نوع مفید آن است.






تاریخ : دوشنبه 90/8/9 | 5:31 عصر | نویسنده : حسن پور | نظرات ()

اهل معنی همه جان هم و جانان همند   
عین هم، قبله هم، دین هم، ایمان همند
در ره حق همگی هم سفر و همراهند 
زاد هم، مرکب هم، آب هم و نان همند
همه بگذشته ز دنیا به خدا رو کرده   
همعنان در ره فردوس رفیقان همند
همه از ظاهر و از باطن هم آگاهند  
آشکارای هم و واقف پنهان همند
عقل کلشان پدر و مادرشان نفس کلست   
همه ماننده به هم یاور و اخوان همند
همه آئینه هم، صورت هم، معنی هم   
همه هم آینه، هم آینه‌‌داران همند
مرهم زخم همند و غم هم را غمخوار   
چاره درد هم و مایه درمان همند
یکدگر را همه آگاهی و نیکو خواهی  
در ره صدق و صفا قوت ایمان همند
همه چون حلقه زنجیر به هم پیوسته   
دم به دم در ره حق سلسله جنبان همند
بر کسی بار نه و بارکش یکدگرند  
خارجان و دل خویشند و گلستان همند
یکدگر را سپرند و جگر خود را تیر   
به دل خوش همه دشوار خود، آسان همند
همه بر خویش سنانند و سنا اخوان را   
ماتم خویشتن و خرمی جان همند
دل هم، دلبر هم، یار وفا پیشه هم   
چشم و گوش هم و دلدار و نگهبان همند
گر به صورت نگری بی سر و بی‌سامانند   
ور به معنی نظر آری سر و سامان همند
هر یکی در دگری روی خدا می‌بیند   
همچو آئینه همه واله و حیران همند
حسن واحسان یکی از دگری بتوان دید   
مظهر حسن هم و مشهد احسان همند
همه در روی هم آیات الهی خوانند   
همه قرآن هم و قاری قرآن همند
طرب افزای هم و چاره هم در هر کار   
مایه شادی هم، کلبه احزان همند
غزل دیگر اگر «فیض» بگوید بد نیست   
شرح حال دگران را که غم جان همند
 
"فیض کاشانی"






تاریخ : دوشنبه 90/8/9 | 3:53 عصر | نویسنده : حسن پور | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.