سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چون در مسائل عرفانی کمتر کتابی سالم و ساده، بین مردم به خصوص جوانان وجود دارد به نظرم رسید کتاب زیر را که مورد تایید بزرگان است به شما معرفی کنم. کتاب حاضر ترجمه رساله ای است اخلاقی، که بعد ها به نام الطریق الی الله موسوم گشت.

 مولف کتاب فوق فقیه بزرگوار و محدث گرنقدر شیخ حسین بحرانی است که از معاصرین ملا محمد نراقی صاحب کتاب جامع السعادات می باشد.

 در این رساله نکات و ظرایفی بیان شده است که در راه تقرب به خدای سبحان و رسیدن به کعبه مقصود و دستیابی به سعادت دو جهان چون کلیدهایی است که به راحتی درهای بسته را می گشاید.

دوستی گرامی، که از ارادتمندان و شیفتگان عارف وارسته زمان، آیه الله العظمی شیخ محمد تقی بهجت است، وقتی مطلع شد که دست اندر کار ترجمه رساله اخلاقی فقیه وارسته شیخ حسین بحرانی (اعلی الله مقامه) هستم، نگارنده را مژده داد که آیه الله بهجت وقتی این کتاب را که به نام « الطریق الی الله» تجدید طبع شده بود، دیدند آن را کتابی نیکو شمردند و خواندن آن را به دوستان توصیه کردند. ونیز سخن علامه بزرگ سید حسن صدر (اعلی الله مقامه) را درباره این رساله که گفته بود: «در زمینه مسائل  اخلاقی کلامی نیکوتر از کلام آیه الله بحرانی نیافتم، مگر گفته های سید بن طاووس» تایید کردند. (مترجم کتاب سلوک عرفانی در سیره اهل البیت علیهم السلام)

 






تاریخ : سه شنبه 90/6/15 | 5:47 عصر | نویسنده : حسن پور | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.