سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قطره سینوزیت

«بهترین داروی شناخته شده برای درمان سینوزیت»

به نام خداییکه اسم او دوا و ذکر او شفاست!

سینوسهای صورت انسان، حفراتی تو خالی هستند که در پیشانی، گونه ها، اطراف بینی و چشم واقع شده اند. بیشترین موارد سینوزیت مربوط به سینوسهای فکی(گونه ای) می باشد. عمده عواملی که باعث سینوزیت می شود میکروب هایی از قبیل: استروپتوکوک و هموفیلوس می باشد که غذای آنها گوشت و شیرینی جات (مصنوعی) است. معمولا هنگامی که ترشحات چرکی از بینی یا حلق و سرفه بیش از هفت روز طول بکشد، باید به فکر سینوزیت بود. در این حال بیمار احساس فشار یا گرفتگی روی محوطه سینوسها می کند و نیز صدای وی بم تر می شود. سردرد، انسداد و اختلال در حس بویایی از دیگر علائم بیماری می باشد. در موارد خیلی حاد، بیمار تب دار نیز می شود. ورم دور چشم و ریزش اشک و حتی قرمزی روی سینوسها نیز می تواند وجود داشته باشد. در بعضی موارد چرک موجود در سینوسها به نواحی اطراف خود گسترش می یابد و عوارض خطرناکی تولید می کند؛ عفونت استخوان سینوس و گسترش به درون مغز از عوارض خطرناک سینوزیت می باشد. علم پزشکی معمولا درمان با آنتی بیوتیک مناسب، به مدت 14 روز، استفاده از مسکن و ضد التهاب را مناسب می داند و در مورد عفونت عمقی سینوسها، جراحی را توصیه می کند. و در شکل مزمن آنتی بیوتیک را کارساز نمی داند. ولی تمام مراحل از ضعیف تا عمیق به خصوص مزمن به لطف خدا با همین قطره صد در صد طبیعی قابل درمان است.

روش درمان:

به پشت دراز کشیده و به آرامی چند (3تا4) قطره در حفره سمت راست و سمت چپ بینی بچکانید که بهتر است قبل از خواب شبانه یا روزانه باشد تا ماندن این قطره در حفره های بینی عمل خود را به خوبی انجام دهد. این کار را چند روز و شب ادامه دهید. کسانی که عفونت آنها بسیار شدید است، در طول شب هر وقت بیدار شدند، به دفعات زیاد این کار را انجام دهند تا به زودی منافذ سینوسها باز و عفونت آنها دفع شود. در ترکیب این قطره هیچ گونه ماده شیمیایی به کار نرفته (به همین دلیل باید در دمای کمتر از 10درجه نگه داری شود.) لذا اگر عدد قطره ها از مقدار ذکر شده زیادتر شود تا به قسمت حلق برسد و از داخل دهان حس شود بهتر است. (برای سوزش حلق که هنگام سرماخوردگی اتفاق می افتد همین کار توصیه می شود). کسانی که سینوسهای پیشانی آنها گرفتار است، به حالت سجده بروند و به جای پیشانی، سر خود را (جایی که موقع نماز مسح می کشیم) روی زمین بگذارند و از قطره در حفره های بینی استفاده  نمایند، چند دقیقه به همین حال نگه دارند، بعد چند دقیقه سر را روی بالش گذاشته و دراز بکشند. که اگر قبل از خواب باشد بهتر است. از خارج کردن این قطره از 5 تا 20 دقیقه خودداری کنید. اگر اخلاط سر و سینه زیاد باشد، بعد از چند دقیقه خارج کردن آن اشکالی ندارد. کسانی که سینوزیت آنها با ترشحات زیاد همراه است، ابتدا بینی خود را تمییز کرده، سپس از قطره استفاده نمایند. کسانی هم که بینی آنها معمولا خشک است، از روغن بنفشه (با انگشت خود در داخل بینی) استفاده کنند که یکی از عوامل انحراف بینی و سینوزیت همین خشکی هوا می باشد. استفاده از روغن بنفشه (به خصوص با پایه روغن زیتون) در بهبودی سینوزیت بسیار موثر است و از شدید شدن آن جلوگیری می کند.

در طول درمان به نکات زیر حتما توجه کنید:

1.چون غذای میکروبهای عفونی (کلا همه عفونتها) از گوشت، آبگوشت و شیرینی جات مصنوعی است، در طول درمان باید از خوردن غذاهایی که حاوی این مواد است اجتناب نمود.

  2.در طول دوره درمان از خوردن چای و ماست (وحتی الامکان از همه لبنیاتها) مطلقا پرهیز شود.

  3.سر انسان نباید در معرض باد شدید قرار گیرد. (موتور سواری و... ودر موارد عفونت شدید حتی دوچرخه سواری و...)

  4.استفاده از شیرینی های طبیعی برای تقویت بدن و مبارزه با میکروبها لازم است؛ زیرا میکروبها از این کربوهیدراتهای نمی توانند تغذیه کنند. مثل عسل طبیعی، خرما تازه، سیب، انجیر، کششمش و غیره.

  5.ورزش و تحرک بدنی برای کسانی که تحرک بدنی ندارند حتما لازم است.






تاریخ : چهارشنبه 90/6/9 | 9:58 عصر | نویسنده : حسن پور | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.