سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

می دانید که می توان از بیشتر سرطان ها با روش های ساده و کم هزینه پیشگیری کرد؛روش‌هایی که یا به سبک زندگی، مثل تغذیه و مصرف نکردن الکل و ورزش و... برمی‌گردد یا به مراجعه منظم برای معاینات دوره‌ای و تشخیص زودهنگام بیماری.
می دانید که می توان از بیشتر سرطان ها با روش های ساده و کم هزینه پیشگیری کرد؛روش‌هایی که یا به سبک زندگی، مثل تغذیه و مصرف نکردن الکل و ورزش و... برمی‌گردد یا به مراجعه منظم برای معاینات دوره‌ای و تشخیص زودهنگام بیماری.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، بیشتر سرطان‌ها درصورت تشخیص زودهنگام تا حد زیادی قابل درمان با روش‌های مختلف جراحی، شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی هستند. سرطان سینه، به‌خصوص یکی از انواعی است که نخستین علت مرگ ناشی از سرطان در بین زنان است و عوامل زیادی در سبک زندگی ما هستند که درصورت اصلاح آن‌ها می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد. در ضمن درصورت تشخیص به موقع نیز، تا حد زیادی می‌توان روند رشد آن را متوقف کرد. به همین علت شاید برای آنان که از سرطان می‌ترسند، چیزی واجب‌تر از دانستن سیر تا پیاز پیشگیری از ابتلا به سرطان نباشد.

زنگ خطرهای سرطان سینه چیست؟

نباید برای تشخیص سرطان سینه منتظر دیدن این علامت‌ها باشید، ولی این 4 علامت را به‌عنوان زنگ خطر سرطان سینه بشناسید.

1.توده:
هر توده قابل لمسی که خودتان در معاینه سینه ها کشف می‌کنید، نیاز به بررسی بیشتر دارد. البته نمی‌توان همه توده‌ها را سرطان نامید چون تعداد زیادی از توده‌ها خوش‌خیم‌ هستند.

2. ترشح:

ممکن است در سنین باروری به دلایل مختلف ترشح از نوک سینه وجود داشته باشد که باید در مورد علت آن مشورت شود اما ترشح در سنین بالاتر حتما باید بررسی شود.

3. تغییرات نوک سینه:

هرگونه تغییر شکل جدید در سطح پوست سینه و به‌خصوص در نوک آن، مثل فرو رفتگی و حالت پوست پرتقالی مهم است و باید بررسی شود.

4. بزرگی غده لنفاوی زیر بغلی:
از جمله دیگر علائم احتمالی سرطان، به‌خصوص سرطان سینه بزرگ شدن غده لنفاوی زیربغل است؛ البته باز هم باید تاکید کنیم که علل خوش‌خیم هم می‌توانند باعث تورم غده لنفاوی شوند.
 

خطر (عوامل زمینه‌ساز) را بشناسید
این عوامل، زمینه‌ساز احتمالی ایجاد بیماری هستند که با شناختن آن‌ها می‌توان غربالگری را با شدت بیشتر انجام داد یا درصورت امکان آن‌ها را رفع کرد.
 

5. چه سنی خطرناک است؟
بروز سرطان سینه با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد. گفته می‌شود که سن، بارزترین عامل خطر برای این بیماری است. به همین دلیل است که غربالگری زنان بدون علامت، با ماموگرافی، از 40 سالگی آغاز می‌شود.

6.سابقه فامیلی چه تاثیری دارد؟

   سرطان سینه ممکن است در یک زمینه ارثی رخ دهد. گفته می‌شود که 5 تا 10 درصد کل انواع سرطان‌های سینه، به‌صورت ارثی ایجاد شده‌اند.

2 ژن اصلی که جهش در آن‌ها می‌تواند فرد را از لحاظ ژنتیک مستعد ابتلا به این سرطان کند، BRCA1 BRCA2 نام دارند. این دو در حالت طبیعی، باعث سرکوب سلول‌های سرطانی می‌شوند. درحالی‌که اگر در آن‌ها جهش رخ دهد، نمی‌توانند این نقش را به‌خوبی ایفا کنند و در نتیجه استعداد ژنتیک ابتلا به‌وجود می‌آید.

7. سابقه شخصی دارید؟

فردی که قبلا سابقه نمونه‌برداری از سینه را داشته، باید از لحاظ سرطان سینه هم مراقب باشد؛ زیرا برخی وضعیت‌ها در بافت سینه‌ها، می‌توانند نشان‌دهنده رشد غیرطبیعی برخی سلول‌ها در آن و در نتیجه مرحله پیش‌سرطانی تلقی شوند (فرآیند نمونه‌برداری خطر ابتلا را بالا نمی‌برد.) زنانی که در یک سمت دچار بیماری هستند، در معرض ابتلای طرف دیگر هم هستند. همچنین بررسی‌ها نشان داده هنگام درمان سرطان سینه در یک سمت، احتمال ابتلا در طرف دیگر هم افزایش می‌یابد (بین نیم تا یک درصد.) علاوه بر آن، درمان جراحی سرطان سینه با حفظ سینه، می‌تواند احتمال عود را در همان سینه، بالا ببرد.

 8.  اگر سرطان دیگری داشتید...

بعضی سرطان‌ها ممکن است در ارتباط با برخی سرطان‌های دیگر رخ دهد. به این شکل که ابتلا به یک سرطان در یک عضو، باعث می‌شود که فرد از لحاظ ابتلا به سرطان دیگر هم پرخطر تلقی شود. این حالت، یعنی همراهی 2 یا چند نوع سرطان با یکدیگر، برای مجموع آن‌ها سندرم‌هایی نامگذاری شده تا پیگیری بیماران طبق دستورالعمل‌های مشخص‌شده انجام شود. در مورد سرطان سینه، 2 سرطان تخمدان و روده بزرگ در همراهی با آن ذکر می‌شود.

9.  قاعدگی زودرس را جدی بگیرید

آغاز زودرس قاعدگی و یائسگی دیرهنگام، از آن‌جا که دوره زمانی مواجهه بافت سینه را با هورمون‌های زنانه بالا می‌برد، باعث افزایش احتمال ابتلا می‌شود. به همین دلیل برداشتن تخمدان‌ها، خطر ابتلا به سرطان سینه را کم می‌کند. از سوی دیگر زنانی که هیچ‌‌گاه باردار نشده‌اند هم، بیش از آن‌ها که مادر شده‌اند، در معرض ابتلا هستند اما نکته جالب این‌که بالا بودن سن هنگام نخستین بارداری، خود یک عامل خطر برای ابتلا به سرطان سینه محسوب می‌شود! (یعنی هرچه زودتر مادر شوید، به نفع‌تان است!) طوری که اگر سن نخستین بارداری، 20 سالگی باشد، احتمال ابتلا تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند.

 

راه حل بسیار ساده ای هم ما داریم که به زودی ارائه می کنیم.






تاریخ : یکشنبه 90/5/16 | 5:57 عصر | نویسنده : حسن پور | نظرات ()

برنامه غذایی در ماه مبارک رمضان

خداوند در سوره مبارکه مریم آیه 62 چنین می فرماید :

لا یسمعون فیها لغوا الا سلاما و لهم رزقهم فیها بکره و عشیا.

خداوند تبارک و تعالی در این آیه چنین می فرماید : کسانی که در بهشت برین جای دارند، در آنجا سخنان لغو و بیهوده نمی شنوند مگر سلامتی، و خداوند روزی را برای آنان صبح و شام در اختیار می گذارد.

از این آیه قرآن چنین نتیجه می گیریم که بهترین زمان غذا خوردن صبح و شام می باشد، به چند دلیل:

1- مدت زمان زیادی حدود چهارده ساعت بین سحر و افطار وجود دارد.
2- در این مدت غذای مصرف شده براحتی هضم و جذب شده و به مصرف سلولها خواهد رسید.
3- در این ماه مبارک نیز غذا را در صبح و شب استفاده می کنیم.
4- از یک نوع غذا بیشتر استفاده نکنیم. غذا را خوب بجویم.
5- از مصرف غذاهای مصنوعی و تبلیغی مانند : بامیه و ذولبیا و ماست و غیره خود داری کنیم.
6- با نعمتهای خوب پروردگار مانند: عسل، خرما و سایر نعمتهای دیگر روزه‌ خود را افطار کنیم.
7- بهتر است که در سحر از غذاهای پخته و سرخ کرده استفاده نکنیم.
8- پسندیده است که در سحر از غذاهای خام به علت سبکی معده استفاده کنیم و خوب بجویم.
9- بلافاصله بعد از اذان صبح بخواب نرویم.
10- هنگام افطار میتوانید از غذاهای پخته به مقدار مناسب استفاده کنید.
11- همراه غذا و یا بعد از آن از مایعات استفاده نشود.
12- از مصرف آش رشته در این ماه خود داری شود.
13- به جای آش رشته از آش جو مخصوص با کشک مرغوب و روغن زیتون و پودرگردو استفاده شود.
14- در این ماه عزیزان سعی کنند که از فرهنگ تغذیه قرآنی بهره مند شوید.
15- کم خوری و ساده خوری را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم تا از مبتلا شدن به خیلی از بیماریها پیشگیری کنیم.
16- پیامبر گرامی اسلام در این زمینه چنین می فرماید : المعده بیت کل داء والحمیته راس کل دوا.


در این ماه مبارک چه بخوریم؟

عموماً در این ماه مبارک و عزیز دو وعده غذا مصرف می شود.
1- سحر
2- افطار

سحر چه بخوریم؟

همانطور که قبلاً بیان شد بهتر است که از غذاهای خام و نعمتهای خوب الهی ( غذاهای قرآنی ) که در افکار و اعمال انسان اثر بسزائی دارد و سر نوشت انسان را عوض می کند مصرف شود از جمله :

  • از مغزها ( بادام و فندق خام ) و خرما و میوه جات فصل و چند لیوان آب یا آب میوه جات.
  • شربت عسل با لیمو ترش تازه، یک تا دو لیوان بمرور میل شود.
  • جوانه تازه گندم + مغز بادام خام + عسل و میوه جات فصل با یک تا دو لیوان آب.

توجه : چون غذای پخته میل نمی شود، نوشیدن مایعات بعد از غذای بیان شده مانعی ندارد.

یکی از مهمتری علت پر خوری در این ماه مبارک ترس از گرسنگی است و این چیزی نیست به جز عادت بد روانی!

افطار چه بخوریم؟

  • بهتر است که با یک لیوان شربت عسل به آرامی میل کرده و افطار کنیم، نیم ساعت بعد غذا میل شود.
  • می توانید با نصف لیوان آب یا آب میوه با چند عدد خرما افطار کرده بلا فاصله غذا را میل کنید.
  • از عذاهای ساده خصوصاً یک نوع غذا بیشتر استفاده نشود.
  • غذاهائی مانند : انواع پلو و خورش هائی که سرخ نشده باشد.
  • از سالاد و سبزیجات تازه‌ فصل حتماً استفاده شود.
  • در صورت استفاده از آش ( بهتر است که آش جو با کشک مرغوب باشد ) سیر داغ و پیاز داغ میل نشود!
  • در این ماه بهتر است که روغن مصرفی زیتون بوده و حرارت داده نشود.
  • دراین ماه مبارک بهتر است که تمرین شود تا بر نفس سرکش غلبه شود.
  • بهترین تمرین در این ماه غلبه بر نفس شکم است.
  • غذا را با حرارت ملایم طبخ کرده و از خوردن آن لذت ببرید و از پر خوری و بیهوده خوری بپرهیزید
  • هفته ای یک بار تا دو بار غذای گوشتی استفاده شود.
  • نان کمتر میل شود و از پر کردن شکم حتی الامکان پرهیز شود.

بر گرفته شده از سایت طب قرآنی ،جمشید خدادادی نوشته شده در تاریخ 23 مهر 85






تاریخ : دوشنبه 90/5/10 | 10:1 عصر | نویسنده : حسن پور | نظرات ()

آداب ماه شعبان
این ماه براى سالک الى اللّه ، بسیار با ارزش است . یکى از شب هاى قدر، در این ماه مى باشد. همچنین ولادت حضرت حجة بن الحسن العسگرى علیه السلام نیز در این ماه واقع شده است . همچنین این ماه ، ماه پیامبر صل الله علیه و آله مى باشد.
از مراقبات این ماه :
1. مناجات شعبانیه ، مناجات معروفى است و اهلش به خاطر آن با ماه شعبان ماءنوس شده و به همین جهت منتظر و مشتاق این ماه هستند. سزاوار است که این مناجات در تمام ماه خوانده شود.
2. از اعمال مهم در این ماه ، روزه است ؛ به اندازه اى که با حال انسان مناسب باشد. امام صادق علیه السلام فرمود: کسى که روز اول ماه را روزه بگیرد، حتما وارد بهشت مى شود و کسى که دو روز را روزه بگیرد، خداوند در هر شب و روزى (به چشم رحمت ) به او مى نگرد و در بهشت نیز به این نگاه ادامه مى دهد؛ کسى که سه روز روزه بگیرد، با خداوند در عرش و بهشت او دیدار مى کند.
3. از اعمال مهم در این ماه ، صلواتى است که در نیمروز هر روز از این ماه فرستاده مى شود؛ اول آن چنین است : اللهم صل على محمد و آل محمد، شجرة النبوة ....
4. از دیگر اعمال این ماه ، همانگونه که در کتاب اقبال است ، به جا آوردن نماز و خواندن دعاهاى این شبهاست . نمازهاى این ماه ، در بخش نمازهاى مستحبى ذکر شده است .
5. از اعمال مهم این ماه ، عمل کردن به روایت امیرالمؤ منین علیه السلام است که فرمودند: در هر پنج شنبه از ماه شعبان ، آسمانها زینت شده و آنگاه فرشتگان عرض مى کنند: خداى ما! روزه داران شعبان را ببخش و بیامرز و دعایشان را اجابت فرما! بنابراین کسى که رو رکعت نماز به جا آورد که در هر رکعت سوره فاتحه را یک بار و توحید را صد بار بخواند و بعد از سلام دادن ، صد بار نیز صلوات بفرستد، خداوند تمام خواسته هاى دینى و دنیایى او را برآورده مى فرماید و کسى که یک روز از آن را روزه بگیرد، خداوند بدن او را بر آتش حرام مى کند.
6. از اوقات مهم ماه شعبان ، آخرین جمعه ماه شعبان است . از عبدالسلام بن صالح هروى نقل شده است که مى گوید: آخرین جمعه شعبان ، به دیدن ابى الحسن على بن موسى الرضا علیه السلام رفتم ، حضرت فرمودند: اباصلت ! بیشتر شعبان گذشت و این آخرین جمعه آن است ؛ سهل انگاریهاى گذشته خود را در این ماه جبران کن . بسیار دعا و استغفار کن و قرآن بخوان ؛ از گناهانت توبه کن تا وقتى ماه رمضان مى آید، مخلص براى خدا باشى و هیچ امانتى به گردنت نباشد؛ مگر این که آن را رد کنى و هیچ کینه اى از مؤ منى در دلت نباشد مگر این که آن را از بین ببرى و از هر گناهى که انجام مى دهى ، دست بردار. تقوى خدا پیشه کن و در نهان و آشکارت به او توکل کن و کسى که به خدا توکل کند، خدا براى او کافى خواهد بود.
و در باقیمانده این ماه ، این دعا را زیاد تکرار کن : اللهم ان لم تکن غفرت لنا فى ما مضى من شعبان ، فاغفرلنا فى ما بقى منه .
(خدایا! اگر در این مدت که از شعبان گذشته ، ما را نبخشیده اى در مدتى که از آن مانده ما را بیامرز)؛ زیرا خداوند متعال به احترام ماه رمضان ، در این ماه افراد زیادى را از آتش رها مى کند.
7. سه روز آخر شعبان ، فرصت مناسبى است براى کسى که تمام این ماه را روزه نگرفته ، تا روزه بگیرد. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سه روز آخر شعبان را روزه بگیرد و آن را به ماه رمضان وصل کند، خداوند روزه دو ماه پى در پى ، براى او مى نویسد.






تاریخ : پنج شنبه 90/5/6 | 10:44 صبح | نویسنده : حسن پور | نظرات ()

3شنبه روز اول رمضان برای مقلدین آیت‌الله سیستانی

Posted:

رویت هلال رمضان 1390
نمودار رویت‌پذیری هلال ماه رمضان در غروب یکشنبه 9 مردادماه 1390

قبل از شروع و پایان رمضان، یکی از سوالاتی که دوستان زیاد می‌پرسند، در خصوص زمان شروع ماه رمضان و ماه شوال است.

در صورتی که مثل بنده به محاسبات نجومی اطمینان دارید، با مراجعه به مبانی نظر مراجع مورد نظرتان و با توجه به نمودار فوق می‌توانید اول ماه رمضان را برای خودتان مشخص کنید.

در این نمودار که مربوط به غروب یکشنبه 9 مرداد است، رنگ آبی نمایانگر مناطقی است که با چشم مسلح (تلسکوپ) رویت هلال ماه ممکن است و رنگ صورتی مناطقی را نشان می‌دهد که دیدن با چشم عادی هم غیرممکن نیست و مناطق سبز، مناطقی است که با چشم عادی هلال به راحتی دیده می‌شود.

لذا مثلا طبق مبنای آیت الله سیستانی، جز در مناطق جنوبی ایران (که امکان رویت هلال هست و با رنگ آبی نشان داده شده) برای بقیه ایرانیان مقلد ایشان، روز 3 شنبه اول ماه رمضان خواهد بود و برای مقلدین مراجعی که رویت هلال را در هرجای مناطق بهم‌پیوسته برای سایز نقاطش کافی می‌دانند، روز 2 شنبه اول ماه مبارک رمضان خواهد بود چرا که غروب یکشنبه در جنوب آفریقا ماه به سادگی با چشم دیده می‌شود.






تاریخ : پنج شنبه 90/5/6 | 10:2 صبح | نویسنده : حسن پور | نظرات ()

از چـه رژیـم غـذایی برای جلوگیری از سفیدی زودرس مو استفاده کنیم؟
کمبود برخی مواد غذایی باعث
سفید شدن زودرس موها می‌شود که با رعایت یک رژیم خوب شاید بتوان از آن جلوگیری کرد. مصرف غـذاهـای سـرشـار از ویـتامینB مانند برنج، تخم‌مرغ، سبوس گندم و سبزیجات بسیار مؤثر است و سفیدی مو را به تأخیر می‌اندازد. عنصر مس از آن دسته عناصری است که نقش زیادی در جلوگیری از سفید شدن موها دارد. غذاهایی چون قارچ، سیب‌زمینی، عدس، نخودفرنگی، لوبیا، موز، هلو، گلابی و سیب غنی از مس هستند. (طبخ غذا در ظروف مسی غذا را سرشار از مس می کند. بخصوص غذاهای آبکی. همچنین عرقیات گیاهی که در دیگهای مسی عمل آمده(سنتی) نه صنعتی) مصرف نان جو در رژیم غذایی، خوردن یک لیوان جوشانده سبوس گندم، جو و برنج در روز و خـوردن یـک قاشق مرباخوری پودر سـبـوس برنج مخلوط شده با شکر(قویت با سبوس برنج، شکر تصفیه نشده هم در بازار موجود است) در روز می‌تواند در جلوگیری و نیز درمان سفیدی مو مؤثر باشد.
در کنار این ها، استفاده از سیر، پیاز، موسیر و تره نیز که سرشار از منگنز هستند می‌تواند مفید باشد.






تاریخ : دوشنبه 90/5/3 | 10:22 عصر | نویسنده : حسن پور | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.