سفارش تبلیغ
صبا ویژن

   
فلوراید یک ماده شیمیایی است که برای استفاده در ساخت سوخت هسته ای و گاز سارن استفاده می شود. گفته می‌شود مصرف کمتر از 1 میلی گرم در روز حمایت از کرم خوردگی از دندان است. روزی 4 میلی گرم ریسک فلوروس دندانی است.
مصرف 10 الی 40 میلی گرم در روز باعث فلوروز اسکلت می شود. روزی 100 میلی گرم باعث جلوگیری از رشد می شود. روزی 125 میلی گرم کلیه ها را از کار می اندازد. روزی 200 الی 500 میلی گرم باعث مرگ می شود.
فلوراید از نظر پزشکی هیچ سودی ندارد اما آدمها را سر به راه می کند. در اردوگاههای کار اجباری جنگ جهانی دوم استفاده می شد. گشتاپو(ارتش آلمان نازی) فلوراید را به خورد زندانی ها می داد نه برای مراقبت از دندان های آنها بلکه دانشمندان آلمانی فهمیده بودند که باعث نازایی و سر به راه شدن افراد می شد. بعد از دومین جنگ جهانی دولت آمریکا فشار آورد برای اینکه در آب فلوراید بریزید در یک سری از این اسناد محرمانه که در می سال 2001 یافته شدند نوشته است که فلوئور ماده شیمیایی اصلی برای ساخت بمب اتم بوده است. میلیون ها تن فلوئور برای ساخت و غنی سازی اورانیوم و پلوتونیوم برای ساخت سلاح هسته ای در دوره جنگ سرد استفاده شده است. خیلی زود دانشمندان فهمیدند که فلوئور یک خطر شیمیایی حتمی برای سلامتی است. هم برای کارگرها و هم برای همسایگان مراکز غنی سازی هسته‌ای.
اولین شکایت ها علیه بمب اتم به دلیل پرتوهای رادیواکتیو نبود بلکه برای خساراتی بوده که فلوراید وارد کرده بود. در همان زمان دانشمندان بمب اتم مدارک جعلی آماده کردند که در آن توضیح می دادند که فلوراید در دوزهای کوچک برای انسان خطری ندارد. دانشمندان بمب اتم در آب فلوراید ریختند در شهر نیوبرگ در ایالت نیویورک در سال 1945 الی 1956 به نام Program F از شهروندان نمونه خون گرفتند. در اسناد اصلی که سانسور شده بودند نشان می دادند که در سال 1948 دانشمندان Program F کشف کرده بودند که فلوئور برای سلامتی بسیار خطرناک است. اما این کشف به دلیل مصلحت ملی سانسور شد. مشابه همین مشکلات در کانادا وجود دارد. وقتی در آب شهر فلوئور ریختند مردم اعتراض کردند که فلوئور را نمی شود در طبیعت ریخت زیرا اثبات شده است که برای طبیعت خطرناک است. مرجع:(به زبان فرانسه)

 

http://Novusordoseclorum.discutforum.com/t5183-nouvelles-precisio

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






تاریخ : سه شنبه 91/4/13 | 7:10 عصر | نویسنده : حسن پور | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.