سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از عسل در عفونتهای گوش و حلق و بینی و بیماریهای زنان 

عسل جزو کم نظیر ترین ترکیبات خلقت است که مورد توجه طب جدید و قدیم و متخصصان تغذیه قرار گرفته است و در کلام وحی نیز به آن جایگاه ویژه ای اختصاص داده شده است .
هر روز صدها مقاله در شبکه جهانی اینترنت و مجلات و روزنامه ها راجع به این ماده حیاتبخش انتشار می یابد، عناوین ماده حیاتبخش، معجزه خلقت، شیرین ترین آنتی بیوتیک ، قویترین آنتی بیوتیک طبیعی، غذا و مائده آسمانی، داروی شفابخش و دهها عناوین دیگر برای آن به کار می رود. در آخرین کتاب آسمانی آمده است که قرآن، شفاست و نتیجه وحی به پیامبر اکرم و عسل شفاست و نتیجه وحی به زنبور عسل (و اوحی ربک الی النحل (

واژه شفا را قرآن کریم برای عسل و قرآن به کار برده  است که نشان از اهمیت و ارزش والای آن دارد و خالق انسان آنرا به عنوان شفابخش معرفی می کند که قرآن شفای روح است و عسل شفای جسم، فکر می کنم منبع اعلام خبر آنقدر بالا باشد که وزارت بهداشت و درمان، آنرا مورد مواخذه قرار ندهد یا به حضور و جوابگویی در مقابل کارمندان نظارت بر درمان، فرانخواند. گذشته از این اشاره وحیانی و مدارک آسمانی، ما به تحلیل دقیق علمی موضوع می پردازیم زیرا اعتقاد داریم که هر چه خداوند سبحان بگوید، عین حق است و هیچ خللی در کلام او نیست ( لا یاتیه الباطل من بین یدیه و لا من خلقه )

 

مدارک و مبانی علمی عسل به عنوان آنتی بیوتیک در درمان انواع بیماریها


مدرک شماره یک : مقاله آکادمی جراحان گوش، حلق و بینی و سر و گردن در آمریکا ( در شیکاگو) منتشر شده در آگوست سال 2008 شماره مجله 139 صفحه 107، منبع مقاله تحقیقات دانشگاه اوتاوا در کانادا نویسنده مقاله دکتر الندجانی ((alondejani
عنوان مقاله: عسل باکتری ها را می کشد: تازه ترین اخبار راجع به بیماریهای عفونی
خلاصه مقاله: تحقیقات در ارتباط با اثر عسل در درمان سینوزیت مزمن بر علیه سه نوع باکتری ایجاد کننده آن استاف اورئوس حساس به متی سیلین (MSSA)  و استاف اورئوس مقاوم MRSA و سود مونا آئورژینوزا (PA) می باشد .
نتایج حاصله از تحقیق
1- بر علیه MSSA به میزان 82% موثر است
2- بر علیه MRSA به میزان 73% موثر است
3- بر علیه PA به میزان  91% موثر است
در آخر مقاله آمده است دانشمندان امیدوارند که در درمان سینوزیت مزمن به طور گسترده ای از عسل بهره بگیریم.
تحلیل: می دانیم که سینوزیت مزمن جزو مقاومترین بیماریها در برابر در مان آنتی بیوتیکی و اغلب نتایج نا امید کننده دارد و تاثیر شگفت انگیز 91 درصدی با این معجزه الهی را به چه چیز دیگری می توانیم نسبت دهیم اُتیت که بیماری بسیار کم مقاومت تر و ساده تر از سینوزیت مزمن و درمان پذیر تر از آن است در نتیجه استفاده از عسل برای درمان اُتیت به مراتب سهل تر و کاراتر خواهد بود.
وقتی شما می توانید پیچیده ترین و مقاومترین بیماری عفونی را با عسل درمان کنید موارد ساده تر به طریق اولی خواهد بود .
مدرک شماره 2: مقاله منتشره سایت پزشکان بدون مرز مورخه هفتم مهر 1387
عنوان مقاله: عسل می تواند در عفونتهای گوش و حلق و بینی جایگزین آنتی بیوتیک ها شود.
در این مقاله آمده است که عسل سالیان درازی همراه با آب داغ برای درمان عفونت گلو و درمان گلو دردها استفاده شده است. طبق آخرین تحقیقات برای عفونتهای گوش و حلق و بینی عسل می تواند جایگزین آنتی بیوتیک ها شود .
تحلیل: عصاره عسل می تواند در عفونتهای گوش جایگزین آنتی بیوتیک شود، جمله مورد نظر ما مساله کاربرد آن برای عفونت گوش است که برای آن مورد مواخذه قرار گرفتیم.
مدرک شماره 3: مقاله آقای دکتر احمد عطا مهر مورخه هفتم مهر سال1387     
((Web log themes by blog skin راجع به تحقیقات دکتر ژوزف مارسون که پس از اشاره به نشست سالانه آکادمی جراحان گوش و حلق و بینی و سر و گردن در اوتاوای کانادا و موضوع خاصیت آنتی بیوتیکی عسل می گوید: زنبورهای عسل می توانند شهد گلها را به یک داروی قوی و شگفت انگیز تبدیل کنند، در ظروف آزمایشگاهی از اَبَر باکتری ها که مقاومت بسیار بالایی در مقابل آنتی بیوتیک ها دارند استفاده می شود. بنا بر این در اقدامات بعدی بر روی انسان ها برای بیرون کشیدن مواد لزج از درون حفره های سینوس از عسل رقیق شده با آب استفاده خواهیم کرد.
تحلیل : بیرون کشیدن عفونت از حفره های سینوس با پیچیدگی و دستکاری فوق العاده مشکل کجا و بیرون کشیدن عفونت از فضای واژن، اگر عسل رقیق شده عفونت را از حفره های سینوس بیرون بکشد از حفره واژینال به مراتب سهل تر و ساده تر بیرون خواهد کشید و درمان خواهد کرد. آیا این حقایق را که در کتب طب سنتی ما به وفور وجود دارد باید حتما از آمریکا و اروپا بشنویم تا بپذیریم و چرا باید اینقدر خود باخته و بی اعتماد به نفس باشیم.
مدرک شماره 4: مخزن الادویه، حکیم بزرگ ایران، عقیلی شیرازی
هر چند می بایست ابتداءً این مدرک را قبل از همه ذکر می کردیم چون هم تقدم زمانی دارد و هم هویت ایرانی و هم صبغه مسلمانی و از همه این ها مهم تر آنکه آنچه بزرگان ما گفته اند امروز در آخرین مقالات علمی دنیا دیده می شود.
به هر حال در صفحه 545 مخزن الادویه ذیل عنوان عسل النحل آمده است. ( برای احتراز بر اطاله کلام فقط کلماتی محدود ذکر می شود و ارجاع داده می شود به اصل منبع )
عسل جلا دهنده، باز کننده سده ها و افواه عروق، مقطع و پاک کننده بلغم لزج و طوبات و جاذب آنها از عمق بدن و ..... می باشد.
عسل مانع فساد در اخلاط بدن و حتی مالیدن آن بر جسد اموات مانع از سرعت فساد آنهاست.
کاربردهای عسل در بیماریهای سر و گردن، ناحیه دهان و حلق خصوصاً غرغره کردن آب عسل برای تورم ها و عفونت حلق و استفاده از آن در بیماریهای چشم و چکاندن قطره عسل در گوش برای رطوبات سایله ( عفونتها ) و تسکین درد گوش و کاربردهای آن در احشاء، استفاده واژینال (حمول) آن در زنان برای بیماریهای زنان (به ویژه بیماریهای رحم) و استفاده از پانسمان عسل برای زخم ها و نهایتاً کاربرد آن در مسمومیتها بحث شده است. به نظر می رسد تامل در این منبع و دهها منبع بزرگ طب سنتی ایران نشان می دهد که بزرگان ما تا چه حد به این موضوع وقوف داشته اند و آنچه ما انجام می دهیم به تبعیت از منابع اصلی ماست.
مدرک شماره 5: مقاله منتشر در خبر گزاری لندن BBC مورخه هفتم ژوئن 2010
عنوان: عسل داروست و شیرین ترین آنتی بیوتیک است.
در این مقاله آمده است که عسل درست مانند آنتی بیوتیک های استاندارد عمل می کند. کسی چه می داند شاید این بار به مطب پزشک مراجعه کردید در نسخه اش عسل جایگزین یکی از اقلام آنتی بیوتیکی شود.
مدرک ششم: کتاب بیماریهای عفونی تالیف پروفسور (Phd) molan چاپ 1998 جلد ششم از دانشگاه ویکاتو، نیوزلند
در این کتاب استفاده از عسل به عنوان پانسمان زخم ها و سوختگی ها طی تحقیقات بالینی و آزمایشات تجربی بررسی شده است و آمده است که عسل به عنوان یک داروی گیاهی در پانسمان و بهبود زخمها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
نتیجه گیری نهایی:
عسل دارویی است مورد تایید وحی، طب مزاجی و طب آلوپاتیک و هیچکدام از کارکنان طب سنتی و طب شیمیایی در استفاده از آن تردیدی ندارند، این حقیقت نکته مهمی را به ما گوشزد می کند که هر آنچه در منابع اصیل ما ذکر شده است حاوی حکمت و دارای پشتوانه ای از حقیقت است که نه تنها از بیان آن بیمی به خود راه نمی دهیم بلکه به آن افتخار خواهیم کرد.






تاریخ : پنج شنبه 90/4/2 | 10:39 صبح | نویسنده : حسن پور | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.